Μην Πυροβολούμε τα Πόδια μας με Αγώνες à la carte!!!

Αυτό που συζητήθηκε στην Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019 μάλλον απρόσμενο μπορεί να χαρακτηρισθεί και ίσως πρωτόγνωρο το οποίο ξεπερνά κατά πολύ την φαντασία του υπογράφοντα.

            Στην προσπάθεια τους οι φίλοι αγωνιζόμενοι της κατηγορίας 1/5 Gas On-road να υπερκεράσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει για να  πραγματοποιηθεί το πρωτάθλημα της κλάσης τους και το 2019, πρότειναν στο Δ.Σ της ΕΛΜΕ μια λύση, η οποία ναι μεν είναι πρωτότυπη ή και έξυπνη θα μπορούσε κάποιος να πει, από την άλλη όμως δημιουργεί σοβαρότατα θέματα ηθικής τάξης για την διεξαγωγή των αγώνων καθώς και της συνολικής αξιοπιστίας τους εάν τελικά αυτές οι προτάσεις γίνουν αποδεκτές από την Λέσχη.

            Εν ολίγοις, η πρόταση διατυπώθηκε ως δυνατότητα να γίνεται ένας αγώνας – ο οποίος κανονικά έχει προκηρυχθεί για minimum π.χ. 15 συμμετοχές – με μικρότερο αριθμό αγωνιζομένων από τον προβλεπόμενο εάν και εφόσον οι εγγεγραμμένοι οδηγοί είναι λιγότεροι π.χ. 13, 12 (και ων ουκ έστιν αριθμός) θα μπορούν με συμπληρωματική επιβάρυνση τους αναλογικά, να πληρώνουν το κόστος συμμετοχής των υπολειπόμενων 2 ή 3 οδηγών προκειμένου να συμπληρωθούν οι ‘ελλείποντες’ και να ξεπερνιέται τεχνηέντως το ‘γράμμα’ του κανονισμού που είναι κατ΄ ελάχιστον οι 15 συμμετοχές!

            Μια τέτοια μεθόδευση, προκαλεί εύλογα ερωτηματικά κατά πόσο αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και από άλλες κατηγορίες αγωνιζομένων που τυχόν αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα ελλιπών συμμετοχών ώστε να υπερκεράσουν την συμβατική υποχρέωση των minimum συμμετοχών. Εάν αυτό δεν γίνονταν αποδεκτό από την ΕΛΜΕ για τις υπόλοιπες κατηγορίες, πλην της 1/5, θα κινδύνευε η ΕΛΜΕ να χαρακτηρισθεί από προνομιακή μεταχείριση προς τους συμπαθείς φίλους οδηγούς της κατηγορίας αυτής.

            Εάν πάλι, αυτό γίνονταν αποδεκτό από το Δ.Σ της Λέσχης, τότε θα τίθετο όλο το Πρωτάθλημα σε κρίσης αξιοπιστίας καθόσον θα μπορούσε να καταλήξει αντί για ένα δομημένο και αξιοκρατικό σύστημα αγώνων R/C σε ένα παρεϊστικο ‘ρεφενέ πάρτι’ όπου η παρέα των οδηγών θα αποφάσιζε κατά το δοκούν να διεξάγεται ή να μην διεξάγεται ένας αγώνας στο επίσημο καλεντάρι. Και όχι μόνο αυτό, αλλά θα τίθεντο και εύλογα ερωτήματα εάν θα μπορούσαν ορισμένοι να ‘χειρίσουν’ κατάλληλα για να γίνουν ή να μην γίνουν κάποιοι αγώνες μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τους ιδιοτελείς τους σκοπούς.

            Σε μια τέτοια απευκταία περίπτωση, θα μπορούσαν να τρέχουν όχι μόνο 13 ή 12 οδηγοί αλλά και 8 και 7 και 6  (δεν υπάρχει σταματημός) ανάλογα με το κατά πόσο οι συμμετέχοντες θα ήταν πρόθυμοι να καλύψουν οικονομικά το κόστος να γίνει ένας πρωταθληματικός αγώνας. Δηλαδή, θα είχαν ‘τεχνικά’ δηλωθεί 15 και στην πραγματικότητα θα έτρεχαν καμμιά 10ρια. Και αυτό, θέλετε να λέγεται κύριοι ένα σύστημα αγώνων με αξιοπιστία και διαφάνεια  το οποίο θα προάγει τον μοντελισμό και θα βγάζει επάξια Πανελληνίους Πρωταθλητές….

            Κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να δυναμιτίσει τον θεσμό και ενδεχόμενα να δημιουργήσει μια κρίση στην Λέσχη ακόμη-ακόμη απέναντι και στο σκοπό και στην αποστολή της.

            Το πρώτο πράγμα που μαθαίνουμε στους αγώνες, πέρα από την ευγενή άμιλλα και το fair play, είναι ότι οι κανόνες υπάρχουν για να τηρούνται.

Σε αυτή την περίπτωση, εάν εφαρμόσουμε το ‘κατά πως μας βολεύει’ θα χάσουμε πολύ γρήγορα την αξιοπιστία μας και σαν αγωνιστικοί ‘θεσμοί’ αλλά και σαν άνθρωποι. Γι’ αυτό η ΕΛΜΕ – ο θεματοφύλακας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος – θα πρέπει να το σταθμίσει πολύ καλά αυτό που σκέφτεται να εγκρίνει…

Θάνος Δ. Ιωαννίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.