1/8 nitro buggy: ‘Πρωταθλητές’ στους αριθμούς και με διαφορά…!

photo by http://www.neobuggy.net

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν τα ψέματα, τα διαβολεμένα ψέματα και…η στατιστική. Εμείς επιμένουμε να επιλέγουμε την τελευταία γιατί εάν δεν την χρησιμοποιήσουμε καθόλου θα είμαστε 100% λάθος ενώ τώρα υπάρχει η πιθανότητα να είμαστε κατά 50% σωστοί…

Από μια στατιστική λοιπόν επεξεργασία των στοιχείων που παραθέτει η ΕΛΜΕ στο site της, η 7ετης περίοδος μεταξύ 2012-2018 είναι μια ευκαιρία να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα προκειμένου όταν παίρνονται αποφάσεις για τον μελλοντικό σχεδιασμό των αγώνων του Πανελληνίου Πρωταθλήματος να μην στηρίζονται μόνο  στην ελληνική  ‘πατω-κοιλιακή’ μέθοδο ή στην ‘…αίσθηση’ ή σε ‘ευσεβείς πόθους’ αλλά σε πραγματικά στοιχεία.

               Από μια πρώτη επεξεργασία, τα σημαντικότερα στοιχεία που προέκυψαν είναι: ‘Πρωταθλήτρια’ και ‘αιμοδότρια’ κατηγορία -και με διαφορά- όσον αφορά τον συνολικό αριθμό των συμμετοχών στην περίοδο 2012-18 είναι το ΄θερμικό’ 1/8 buggy με σχεδόν 2πλάσιες συμμετοχές από την αμέσως επόμενη κατηγορία του 1/10 Nitro EC. Ακολουθούν, σε μικρή σχετική απόσταση, οι ‘ηλεκτρικοί’ του 1/10 TC modified και έπονται οι υπόλοιποι.

               Η καλύτερη αγωνιστική χρονιά, όσον αφορά το σύνολο των οδηγών που συμμετείχαν κατά την περίοδο 2012-18, (*** ο ίδιος οδηγός αθροίζεται εάν τρέχει σε διαφορετικές κατηγορίες) ανεξαρτήτως κατηγορίας αυτοκινήτου, ήταν το 2015 ενώ χειρότερη παρουσιάζεται το 2014 και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τα υπόλοιπα έτη. Ωστόσο, από το 2015 συμπεριλαμβανομένου και στην συνέχεια, εμφανίζεται μια σταθερά πτωτική τάση συμμετοχής οδηγών με το 2018 να είναι η δεύτερη ‘φτωχότερη’ χρονιά στην 7ετία, αμέσως μετά το υφεσιακό 2014.

               Η πιο παραγωγική χρονιά όσον αφορά τον συνολικό αριθμό των αγώνων σε κάθε αγωνιστική περίοδο ήταν το 2017 και η λιγότερο παραγωγική, εκ νέου το 2014. Το 2018, ο αριθμός των αγώνων διατηρείται περίπου στο ίδιο επίπεδο με τους αντίστοιχους του 2015 και του 2016 ενώ το 2013 ήταν το δεύτερο καλύτερο, overall.

               Από πλευράς συνολικού αριθμού συμμετοχών (entries) ανεξαρτήτως κατηγορίας, η 4ετία 2015-18 παρουσιάζει μια εξομάλυνση σε σχέση κυρίως με το 2014 αλλά και την 2ετία 2012-13. Το 2017 αποτέλεσε την πιο παραγωγική χρονιά από πλευράς συμμετοχών ακολουθούμενη κατά σειρά από το 2016 και κατόπιν το 2018.

               Εξετάζοντας τον μέσο όρο (μ.ο.) των συμμετοχών (entries) ανά αγώνα και ανεξάρτητα κλάσεως, παρατηρούμε ότι αυτός κυμαίνεται  για το 2012-18 σε 20 (19.6) οδηγούς ανά αγώνα ενώ σε κάθε οδηγό αντιστοιχούν ΜΟΝΟ δύο (2) αγώνες ανά αγωνιστική χρονιά.

               Τέλος, μια κατηγορία που εκ πρώτης όψεως παρουσιάζει αντιφατικά στοιχεία βελτίωσης-ύφεσης είναι τα ‘ηλεκτρικά’ 1/10 ΕΡ mod. Αφ’ ενός, στην 7ετία ο αριθμός των συμμετοχών μειώνεται από το 2015 και μετά με ιδιαίτερη έμφαση της πτωτικής πορείας κατά την τελευταία 2ετία, 2017-18. Από την άλλη, η ‘τάση’ τείνει να είναι ελαφρώς ανοδική ως προς το ότι κάθε οδηγός συμμετέχει σε περισσότερους αγώνες διαχρονικά. Ωστόσο, αυτή η μέτρια ανοδική τάση σε καμία περίπτωση, στα επτά αυτά χρόνια, δεν ξεπερνά τους 2.4 αγώνες ανά οδηγό.

               Με αφορμή τις τελευταίες διαπιστώσεις ως προς τα ασφάλτινα ‘ηλεκτρικά’, αυτά τα στατιστικά στοιχεία οφείλουμε να πούμε ότι δίνουν μια ‘στατική’ άρα και ενδεικτική εικόνα των διαφόρων ‘τάσεων’ που επικρατούν στον αγωνιστικό μοντελισμό στην Ελλάδα.

Επομένως, θα πρέπει να τα λάβουν υπόψη – χωρίς βέβαια να κρίνουν μόνο με αυτά – τόσο η ΕΛΜΕ όταν σχεδιάζει και αποφασίζει για το ετήσιο αγωνιστικό καλεντάρι του Ελληνικού Πρωταθλήματος όσο και οι αγωνιζόμενοι καθώς και πίστες όταν ζητούν και απαιτούν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.