Είμαστε Έτοιμοι από το ‘Hobby’ να Περάσουμε στον ‘Μηχανοκίνητο Αθλητισμό’; Η Επόμενη Ημέρα …

Αφορμή για σκέψεις γύρω από την μόνιμη γκρίνια για το μέλλον και την ανάπτυξη του μοντελισμού στην Ελλάδα αποτέλεσε το θέμα της επιβολής, από την Νορβηγική Ομοσπονδία, αποκλεισμού εφ’ όρου ζωής από τους αγώνες της μικρής σταρ του rc racing, Malin Karlsen.

               Από καθαρή ‘ερευνητική διαστροφή’, ξεκίνησε το ψάξιμο του όλου θέματος. Αυτό τελικά που εντυπωσίασε δεν ήταν τα ‘ευρήματα’ για την περίπτωση της Malin αλλά μια γενικότερη διαπίστωση, πολύ πιο αποκαλυπτική.

               Το πρώτο στοιχείο που ψάχνεις είναι το ποιος επέβαλε την ποινή αυτή στην μικρή αγωνιζόμενη. Λογικά σκεπτόμενος, θεωρείς ότι ήταν η αντίστοιχη ‘νορβηγική’ ΕΛΜΕ. Αμ δε! Τον δια βίου αποκλεισμό της το επέβαλε η Norwegian Motorsports Federation (www.nmfsport.no) ή επί το ελληνικότερον, η Νορβηγική Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού!

               Καλά, θα μου πείτε. Και τι δουλειά έχει ολόκληρη NMFSPORT να το κάνει; Και όμως έχει… Γιατί, πολύ απλά, η NMFSPORT πέρα από τα ‘κλασσικά’ μηχανοκίνητα αθλήματα, περιλαμβάνει στο portfolio της και αυτό του αγωνιστικού μοντελισμού…(Mashallah!!!). Πηγαίνοντας παρακάτω και θεωρώντας ότι η Νορβηγία είναι μια ‘ιδιάζουσα’ (;) περίπτωση, πέσαμε πάλι σε παρόμοιες περιπτώσεις.  

Κοντολογίς, ότι συμβαίνει στην Νορβηγία με τον μοντελισμό, δηλαδή το να θεωρείται ο αγωνιστικός μοντελισμός ως μηχανοκίνητο άθλημα και ως εκ τούτου να συμπεριλαμβάνεται στις αντίστοιχες εθνικές ομοσπονδίες μηχανοκίνητου αθλητισμού, συμβαίνει ως πρακτική και στις υπόλοιπες Σκανδιναβικές χώρες!!! Και στην Σουηδία, και στην Φινλανδία αλλά και στην Δανία.

               Για του λόγου το αληθές, κάντε κλικ και επιβεβαιώστε και μόνοι σας στο internet, στις παρακάτω διευθύνσεις:

http://www.sbf.se  SVENSK BILSPORT (Σουηδία)
https://www.autourheilu.fi  AUTOUHEILU (Φινλανδία)
https://www.dasu.dk  DASU (Δανία)

               Με άλλα λόγια, υπάρχουν χώρες στην Ευρώπη (τουλάχιστον) που θεωρούν ότι ο αγωνιστικός μοντελισμός είναι ένα μηχανοκίνητο άθλημα (motor sport) και ως τέτοιο υπάγεται στις αντίστοιχες εθνικές ομοσπονδίες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το ωραίο στην υπόθεση είναι ότι και οι τέσσερεις σκανδιναβικές ομοσπονδίες είναι μέλη και της FIA δλδ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου!!! Αυτό διασταλτικά ερμηνευόμενο, σημαίνει ότι έμμεσα (de facto) η FIA μπορεί να αναγνωρίσει το rc car racing ως μηχανοκίνητο άθλημα… (θα τρελαθούμε παντελώς).

               Και έρχεται λοιπόν η ‘πετριά’ στον εγκέφαλο για να διαμορφώσει τον συλλογισμό εν είδει πολλαπλού ερωτήματος:

  • Πως εκπροσωπείται θεσμικά ο μοντελισμός στην Ελλάδα;
  • Από την ΕΛΜΕ
  • Μάλιστα! Τι είναι η ΕΛΜΕ;
  • Ένα σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα
  • Υπάρχει επίσημα αναγνωρισμένος φορέας του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην Ελλάδα;
  • Βεβαίως, η ΟΜΑΕ (Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας) η οποία μετά από πολύχρονο αγώνα, κατάφερε το 2013 να αναγνωρίσει την (χερσαία) αγωνιστική οδήγηση αυτοκινήτου σαν ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
  • Και λοιπόν;
  • Υπό το καθεστώς αυτό, η ΟΜΑΕ αποκτά ειδική αθλητική αναγνώριση στην Ελλάδα και ως τέτοια υπάγεται στο Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού
  • Άρα, όλες οι Λέσχες Αυτοκινήτου είναι αθλητικά σωματεία και ως εκ τούτου υπάγονται στην δικαιοδοσία της ΟΜΑΕ;
  • Ακριβώς!
  • Και ποιο είναι τα οφέλη της ΟΜΑΕ από όλη αυτή την ιστορία;
  • Ότι νομιμοποιείται και μπορεί να επιχορηγείται από τον προϋπολογισμό της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού. Άρα σημαίνει, σημαντικοί οικονομικοί πόροι για ενίσχυση του έργου της και της αποστολής της από το ίδιο το κράτος.
  • Ναι, εντάξει όλα αυτά…αλλά τι σχέση μπορεί να έχουν με την δική μας ΕΛΜΕ και τον μοντελισμό;

Μην αυταπατώμεθα – γιατί ορισμένοι θεωρούν ότι μπορούν να ζήσουν ανεξάρτητοι και περήφανοι χωρίς την ΕΛΜΕ – ότι χωρίς την ενίσχυση και την αναβάθμιση του ρόλου της Λέσχης, οι όποιες προσπάθειες για επιπλέον δημοφιλία και ιδιαίτερα στα νεαρά στρώματα των motorsports γενικότερα, θα είναι ημιτελείς και μη αποτελεσματικές. Πως θα επιτυγχάναμε με μια μεσοπρόθεσμη στρατηγική την αναβάθμιση του ρόλου της ΕΛΜΕ σύμφωνα με όλα αυτά που παρατέθηκαν παραπάνω; Πιθανόν με τον παρακάτω τρόπο:

Α.           Η ΕΛΜΕ μετασχηματίζεται (αλλαγή καταστατικού) σε αθλητικό σωματείο και της χορηγείται ειδική αθλητική αναγνώριση από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού του ΥΠΠΟΑ.

Β.           Σαν αθλητικό σωματείο πλέον και παραθέτοντας την πρακτική άλλων ευρωπαϊκών κρατών, υποβάλλουμε αίτημα προσχώρησης στην ΟΜΑΕ.

Γ.            Μετά από σχετική συμφωνία, εντάσσουμε την ΕΛΜΕ σαν μέλος της της Ελληνικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. (Η ΟΜΑΕ δεν έχει λόγο να μην αποδεχθεί 150-200 μέλη στην ομοσπονδία της και μια Λέσχη δραστήρια και με πλήρες αγωνιστικό πρόγραμμα υπό την αίρεση βέβαια ότι δεν θα επικρατήσουν …άλλες σκοπιμότητες).

Δ.           Η ΕΛΜΕ διατηρεί τόσο την αυτοδυναμία της ως αθλητικό σωματείο όσο και την ενδυνάμωση της παρουσίας της στο ελληνικό motorsport υπό της αιγίδα της ΟΜΑΕ.

               Και τι περιμένουμε να κερδίσουμε από όλα αυτά;

  1. Η Λέσχη θα ανήκει σε μια μεγαλύτερη ομοειδή ‘οικογένεια’ που αριθμεί πάνω από 2500 μέλη και πάνω από 100 σωματεία.
  2. ΟΜΑΕ-ΕΛΜΕ θα μπορούν να καταρτίζουν κοινά σχέδια δράσης για την προώθηση του μοντελισμού σε κοινό και χώρους που εντάσσονται γενικότερα στα ενδιαφέροντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
  3. Η ΕΛΜΕ θα μπορεί να διεκδικεί με αξιώσεις χορηγίες /sponsorship από τις εταιρείες-κατασκευαστές-εμπορικά καταστήματα που υποστηρίζουν ήδη την ΟΜΑΕ και κατ’ ουσία αποτελούν για όλους αυτούς ο μοντελισμός ομοειδές καταναλωτικό κοινό από πλευράς marketing.
  4. Και το σημαντικότερο, θα μπορούν να εξασφαλίζονται σημαντικοί οικονομικοί πόροι για την λειτουργία αλλά και για προγράμματα δράσης της Λέσχης μέσω των προγραμμάτων επιχορήγησης της ΓΓΑ προς τις Ομοσπονδίες στις οποίες ανήκει η ΟΜΑΕ και στην οποία με τη σειρά της θα ανήκει και το αθλητικό σωματείο της ΕΛΜΕ.

               Πέρα από μια καθαρά ιδεολογική και ‘ρομαντική’ στάση, ο μοντελισμός για να αναπτυχθεί στην Ελλάδα (τουλάχιστον όσον αφορά τις ‘συλλογικότητες’ του αθλήματος) χρειάζεται ένα στρατηγικό πρόγραμμα που το στηρίζουν οικονομικοί πόροι για να απευθυνθεί σε ένα όσο το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι της ‘αγοράς’. Μέχρις στιγμής, δεν διαφαίνεται κάποια  ‘συνταρακτική’ εξέλιξη στα δρώμενα της ΕΛΜΕ παρά μόνο μια τάση συντήρησης του τύπου ‘μεροδούλι-μεροφάι’ από λίγους ΄τρελούς’ και ‘ρομαντικούς’ που τραβάνε το κάρο στις δύσκολες συγκυρίες της εποχής μας.

               Ας δώσουμε στον εαυτό μας μια ευκαιρία να σκεφτούμε ‘out of the box’, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς αφορισμούς του τύπου ‘δεν μπορούν να γίνουν τέτοια πράγματα, αυτά είναι βλακείες…’. Στο κάτω-κάτω, είπαμε ότι εάν δεν κάνουμε τίποτα απολύτως, πάμε ολοταχώς σε μια κατάσταση ‘νεκροφάνειας’ του μοντελισμού ενώ εάν προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε την ‘πετριά’ που φάγαμε στο κεφάλι, υπάρχει τουλάχιστον 50% πιθανότητα να αποδειχτούμε σωστοί.

Θάνος Δ. Ιωαννίδης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.